Simpliq mniej kalorii, mniej kilogramów
Nasza reklama
Tłuszcze (lipidy) zasilają dużą grupę naturalnych związków organicznych. Oprócz tego że wzbogacają smak potraw pełnią wiele bardzo ważnych dla naszego organizmu funkcji. Są skoncentrowanym źródłem energii, stanowią źródło materiału zapasowego organizmu, zawierają wiele witamin, stanowią składnik błon komórkowych. Tłuszcze są niezbędnym składnikiem odżywczym, ale ich nadmiar powoduje nadwagę i sprzyja powstawaniu chorób między innymi choroby układu krążenia. Całkowite wyeliminowanie tłuszczu również nie będzie korzystne, może spowodować celowe tworzenie zapasów przez organizm, dodatkowo negatywnie wpłynie na skórę i zdrowie. W celu osiągnięcia optymalnej wagi i dobrego stanu zdrowia należy ograniczyć ilość wchłanianego do organizmu tłuszczu.
Źródłem tłuszczu są m.in. mięso, wędliny, jaja, produkty mleczne, masło, margaryna, smalec.
Węglowodany to inaczej cukry, które dzielą się na proste oraz złożone. Węglowodany złożone muszą być najpierw rozłożone na cukry proste, m.in. glukozę. Indeks glikemiczny wskazuje prędkość z jaką glukoza przedostaje się do krwi. Gdy dochodzi do silnego stężenia glukozy w krwi, organizm usuwa jej nadmiar poprzez magazynowanie jej w formie tłuszczu, a to doprowadza do tego, że tyjemy.
Węglowodany pełnią bardzo ważną funkcję, gdyż stanowią podstawowe źródło naszej energii, nie można z nich zrezygnować, ale można ograniczyć ilość węglowodanów, które dostarczamy naszemu organizmowi. Będzie to miało pozytywny wpływ nie tylko na nasze ciało, ale również na nasze zdrowie. Nadmiar węglowodanów może prowadzić do nadwagi, otyłości, cukrzycy, zaparć lub innych problemów z układem pokarmowym. Nadmiar węglowodanów, których nie jesteśmy w stanie spalić w trakcie wysiłku fizycznego jest odkładany w postaci tkanki tłuszczowej. 

Źródłem węglowodanów złożonych są m.in. mleko, jogurty, ryż, kasze, pieczywo, płatki śniadaniowe, a węglowodanów prostych: cukier, batony, czekolada, ciasteczka czy lody.

To złożony węglowodan, polisacharyd roślinny, który jest zbudowany przez setki cząsteczek glukozy. Jest wielocukrem, który w drodze trawienia, wchłaniania, wydalania nie podlega żadnym przemianom. Organizm człowieka może wykorzystać jedynie glukozę, w związku z tym spożyta skrobia musi zostać rozłożona w przewodzie pokarmowym. Dzięki temu procesowi powstaje wiele małych cząsteczek glukozy, a to powoduje szybki wzrost stężenia glukozy we krwi, co nie wpływa pozytywnie na nasz organizm.
Nadmiar skrobi niekorzystnie wpływa na nasz organizm między innymi na wątrobę. Choć skrobia zawiera wiele wartości odżywczych jej nadmiar przyczynia się do zwiększenia ilości kilogramów.
Źródłem skrobi są m.in. zboża i produkty zbożowe, ziemniaki, ryż, kukurydza, rośliny strączkowe, banany.
Przepraszamy, prosimy spróbować z nowszą wersją przeglądarki( minimalne wymagania IE8+ )